داده ها و اطلاعات

  • ۰
  • ۰

پایان نامه تأثیر متقابل ادبیات داستانی مدرن و تئاتر نو

پایان نامه تأثیر متقابل ادبیات داستانی مدرن و تئاتر نو

دانلود پایان نامه تأثیر متقابل ادبیات داستانی مدرن  و تئاتر نو

پایان نامه تأثیر متقابل ادبیات داستانی مدرن  و تئاتر نو
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 284 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 155

پایان نامه تأثیر متقابل ادبیات داستانی مدرن  و تئاتر نو


مقدمه:

وجوه ادبی متون نمایشی همواره مورد بحث ادیبان ومنتقدین بوده است. عده ای عقیده داشتند که متن نمایشی فقط برای اجراست مانند نت موسیقی که فقط رهبر ارکستر و نوازندگان می توانند آن را بخوانند و بسیاری دیگر متون نمایشی را در زمرة متون ادبی دانسته اند به خصوص وقتی صحبت از متون کلاسیک تئاتر باشد که به شعر نوشته شده اند.

مارتین اسلین ، منتقد مشهور انگلیسی نظریاتی جالب دربارة تئاتر « نو » یا آوانگارد قرن بیستم داشته است.او ادبیات نمایشی را از یک سو نمود کاملی از ادبیات زمانة خویش یا ادبیاتی که از اوایل قرن بیستم با سنت شکنی ها ، ابداعات و گرایشات منحصر به فردش، با سرعت، راهی را با تحول اساسی می پیمود، می داند و از دیگر سو، معتقد است که پیوندی محکم بین نمایشنامه به عنوان متن ادبی و اجرای نمایشی آن بر قرار است که بدنة ادبیات سالهای بعد را متحول ساخته است. 

فهرست مطالب

مقدمه                                                                   

بخش نظری :

( تأثیر متقابل  ادبیات داستانی مدرن  و تئاتر نو )

موضوع................................................................................................................................. شماره صفحه

فصل اول :  ادبیات مدرن ؛  تعریف  و  ویژگیها..............................................................................................7

 مقدمه     ................................................................................................................8

1-1- سبک گریزی..................................................................................................  14

1-2- برجسته سازی ِسبک......................................................................................21

1-3- شیئ گرایی.......................................................................................................23

1-4- انسانیت زدایی..................................................................................................27

1-5- فرم گرایی..........................................................................................................31

1-6- علم گرایی..........................................................................................................35

  1-6-1- وسواس.................................................................................36

  1-6-2- تسکین دهندگی................................................................37

  1-6-3- عینیت گرایی......................................................................38

  1-6-4- چند گانگی..........................................................................38

  1-6-5- ادبیات در مقام شاخه ای از دانش.................................41

فصل دوم :  تأثیر ادبیات مدرن  بر  تئاتر نو.................................................................................................42

مقدمه...................................................................................................................43

2-1- تعریف تئاتر نو ...........................................................................................  44

2-2- سبک گریزی؛ «گذشته؟...گذشته ای وجود نداشته است!.»..................46

2-3- برجسته سازی سبک در تئاتر نو..................................................................61

   2-3-1- تلمیح،تقلید،هزل...............................................................62

   2-3-2- چند گانگی زبان در تئاتر نو............................................

   2-3-3- کاربست زیبایی شناسی پراکنده....................................65

   2-3-4- تکنیک ضرباهنگ............................................................ .66 

2-4- شیئی گرایی؛ « هنوز کیفم هست...چه دلخوشی هایی! »......................69 

2-5- انسانیت زدایی؛ « این رقص بی قرار با تو می گوید:دوستم بدار!.»........73

2-6- علم گرایی؛ « قوانین طبیعت؛بی خیال...فریبنده! »؛....................................75 

فصل سوم : تأثیر متقابل تئاتر نو  بر ادبیات مدرن.....................................................................................80

مقدمه..................................................................................................................81

3-1-تأکید بر بدن.....................................................................................................85

3-2-اهمیت مکان.....................................................................................................87

3-3-نفی زمان...........................................................................................................88

3-4-جنبش نگاری...................................................................................................90

3-5-خود ویرانگری.............................................................................................. 91

3-6-گرایش به گفتگو...........................................................................................93

پیوست فصل سوم : تأثیر تئاتر نو بر آثار« مارگریت دوراس» ...........................................95   نتیجه گیری..............................................................................................................105

فهرست منابع.............................................................................................      107

                                           بخش عملی : 

نمایشنامة :     چه کسی لباسهای مرا بر تن می کند ؟                                      115      

چکیدة انگلیسی........................................................................................      155  

دانلود پایان نامه تأثیر متقابل ادبیات داستانی مدرن  و تئاتر نو

  • ۹۵/۰۳/۱۷
  • اسلامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی