پایان نامه بررسی تاثیر مدیریت زمان و نقش مهندسی ترافیک
در ارزیابی موثر کار و زمان جهت تصمیمات قیمت گذاری کرایه حمل و نقل
پایان نامه بررسی تاثیر مدیریت زمان و نقش مهندسی ترافیک در ارزیابی موثر کار و زمان جهت تصمیمات قیمت گذاری کرایه حمل و نقل |
![]() |
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 876 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 183 |
پایان نامه بررسی تاثیر مدیریت زمان و نقش مهندسی ترافیک در ارزیابی موثر کار و زمان جهت تصمیمات قیمت گذاری کرایه حمل و نقل
چکیده
در وضعیت موجود بر اثر افزایش قیمت سوخت کرایه حمل و نقل افزایش می یابد و به دنبال آن قیمت محصولات تولید ی و خدماتی نیز افزایش می یابد که باعث تورم در جامعه می شود وکرایه حمل و نقل و تورم تابع قیمت سوخت می باشند در وضعیت موجود کرایه بار وابسته به قیمت سوخت و مسافت و نوع جاده و ساعت محاسبه می شود و ابن پارامترها جهت تعادل بین شرکتهای تولیدی و حمل و نقل مناسب نمی باشند و پارامترهای موجود ارتباطی با شرکتهای تولیدی (خدماتی)ندارند نیاز به پارامتر مشترکی می باشد که بین این دو تعادل ایجاد کند. آن پارامتر مدیریت زمان می باشد و افت و خیز کرایه با محوریت مدیریت زمان محاسبه شود. با توجه به اینکه در صنعت حمل و نقل زمان تحویل و سلامت بار دو موضوع مورد نظر صاحبان و حاملان بار می باشند کلیه فعالیتهایی که به دو موضوع ارتباط دارند نیاز به کار و زمان سنجی دارند و این فعالیتها شامل زمان سنجی کار و زمان و ترافیک و تصادف و تعمیرات و فعالیتهای دیگری شامل ارزش و سلامت بار و بیمه محصول می باشند به منظور اجرای مدیریت زمان نیاز به فعالیتهای مذکور می باشند تا زمان تحویل و سلامت بار تضمین شود و از طرفی جهت اجرای مدیریت زمان نیاز به زمان فاصله عبور (زمان تعیین شده عبور یا زمان استاندارد یا میاتگین زمانی عبور )داریم و میانگین زمانی عبور بین مبدا و مقصد از طریق متوسط زمان عبور چندین وسیله حمل و نقل مشابه قابل تعیین می باشد و این میانگین زمانی عبور با توجه به انواع وسائط حمل و نقل متفاوت می باشد و با اجرای مدیریت زمان در این زمان تعیین شده با در نطر داشتن کلیه فعالیتهای حمل و نقل به منطور زمان تحویل بار مناسب و سلامت بار چنانچه بار زودتر رسید کرایه حمل و نقل بیشتر و بالعکس.
مقدمه :
درجامعه ما آسیب اقتصادی تورم وجود دارد و این معضل ارتباط مستقیمی با افزایش کرایه حمل و نقل ناشی از افزایش قیمت سوخت دارد و این افزایش باعث تورم در محصولات و خدمات می شود و نتیجه تورم کم شدن تقاضا از جانب مشتری می شود و در این وضعیت موجود تولید کالا و محصولات کاسته می شود و شرکت های تولیدی آسیب های بسیاری می بیینند و از طرفی قیمت سوخت افزایش یابد و کرایه حمل و نقل بالا نرود، با توجه به هزینه های بالای حمل و نقل مانند استهلاک، سوخت، تعمیرات و غیره، ما تورم محصولات و خدمات را نخواهیم داشت ولی شرکت های حمل و نقل رو به افول و ورشکستگی می روند.
بخشی از متن
کرایه حمل و نقل تعادلی چیست؟[1]
در وضعیت موجود تورم در جامعه به دلیل عدم تعادل بین شرکت های حمل و نفل و تولیدی می باشد زیرا از یکطرف افزایش کرایه بار ناشی از پارامترهای موجود مانند افزایش قیمت سوخت و مسافت و ساعت و نوع جاده موجب عدم رضایت شرکت های تولیدی می شوند و بهانه ای برای افزایش قیمت محصولات دارند و پارامترهای موجود وجه اشتراکی بین شرکت های تولیدی و حمل و نقل ندارند لذا نیاز به کرایه تعادلی[2] در حمل و نقل می باشد.
[1]. Offic OF Economics Workking Paper No.2009-10-A[2]. trade off
نظریه دانشمندان :
(اسمال و وندندر2007)[1] درمقاله ای تحت عنوان روند بلند مدت تقاضای حمل و نقل، کشش پذیری قیمت سوخت و چشم انداز نفت برای سیاست حمل ونقل به بررسی اثر قیمت های انرژی بر تقاضای حمل و نقل ایالات متحده آمریکا برای سال های 1996- 2004 پرداختند. وی تغییرات مصرف سوخت در حمل ونقل جاده ای برای هر فرد (بزرگسالان) را ناشی از سه عامل تغییرات میزان سفر، تغییرات موجودی وسیله نقلیه، تغییرات فراوانی متوسط سوخت وسایل نقلیه می داند. میزان سفر بزرگسالان در هر مایل راتابع خطی از قیمت سوخت، اثر تقابلی قیمت سوخت و درآمد شهری، اثر تقابلی قیمت و جمعیت شهری و تابع غیرخطی از هزینه سوخت در هرمایل در نظر گرفته است. نتایج به دست آمده نشان می دهد در اثر درآمد نسبت به قیمت سوخت تاثیر بیشتری بر میزان سفر دارد، لیکن هزینه سوخت تاثیر معنی داری برمیزان سفر ندارد.
[1]. vandender and small, 2007
فهرست مطالب |
|
عنوان |
صفحه |
چکیده |
1 |
فصل اول : کلیات |
2 |
1-1- مقدمه |
3 |
1-2- بیان مسئله |
4 |
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق |
5 |
1-4- اهداف تحقیق |
6 |
1-5- چارچوب نظری پژوهش |
7 |
1-6- متغییرهای پژوهش |
8 |
1-7- فرضیه های پژوهش |
9 |
فصل دوم : مروری بر ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق |
10 |
2-1- نقشه ادبیات پژوهش |
11 |
2-2- کرایه حمل و نقل تعادلی چیست ؟ |
11 |
2-3- نظریه دانشمندان |
12 |
2-4- پیشینه پژوهش |
14 |
2-4-1- ده استراتژی مدیریت زمان |
14 |
2-4-2- مقدمه ای درباره مهندسی حمل و نقل |
20 |
2-4-3- برنامه ریزی حمل و نقل عمومی |
40 |
2-4-4- برنامه ریزی ترافیکی و مدلهای مربوط به آن |
54 |
2-4-5- تحلیل هزینه سیستم حمل ونقل |
61 |
2-4-6- مدلسازیکرایهحملکالادرشبکه حملونقل جادههای با رویکرد افزایش قیمت سوخت |
68 |
2-4-7- تاثیر افزایش قیمت سوخت بر تقاضای باری ریلی وسهم آن از حمل ونقل زمینی |
69 |
2-4-8- معضل نوسانات کرایه حمل و نقل |
74 |
2-4-9- سیاست چارچوب قیمت و رفتار مصرف کننده |
77 |
2-4-10- اقتصاد حمل ونقل |
84 |
2-4-11- آثار تورمی افزایش قیمت سوخت وسایل حمل ونقل جاده ای |
88 |
2-4-12- هزینه یابی برمبنای فعالیت زمان گرا(TDABC) رویکرد در بهایابی |
92 |
2-4-13- دستورالعمل اجرای مالیات بر ارزش افزوده در صنعت حمل و نقل |
94 |
2-4-14- بیمه های باربری |
96 |
2-4-15- بررسی مولفه های ترافیکی سیستم های حمل و نقل شهری و عوامل موثر بر آن |
101 |
2-4-16- مدیریت زمان |
103 |
2-4-17- مطالعه روش |
106 |
2-4-18- میزان حمل و نقل انواع محصولات |
110 |
2-4-19- بهسازی های مهندسی ترافیک کم هزینه |
110 |
2-5- چارچوب نظری پژوهش |
116 |
فصل سوم : روش شناسی پژوهش |
117 |
3-1- پژوهش کمی و استراتژی پژوهش پیمایش |
119 |
3-2- متغییر های پژوهش |
119 |
3-3- سطح تحلیل |
120 |
3-4- مدت مطالعه |
120 |
3-5- چگونگی گردآوری داده ها |
120 |
3-6- قلمرو تحقیق |
120 |
3-7- افق زمانی |
121 |
3-8- فرضیه ها |
121 |
3-9- روش نمونه گیری |
121 |
3-10- ابزار آماری و آزمون فرضیه ها |
122 |
3-11- روائی |
122 |
3-12- پایائی |
122 |
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها |
124 |
4-1- توصیف متغییرها |
125 |
4-2- بررسی فرضیه های تحقیق وارائه نتایج |
125 |
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری |
150 |
5-1- جمع بندی |
151 |
5-2- تفسیر یافته ها |
154 |
5-3- بحث و نتیجه گیری |
155 |
5-4- پیشنهاد بر اساس یافته ها |
158 |
5-5- توصیه های کاربردی |
160 |
5-6- محدودیت های خارج از اختیار پژوهشگر |
160 |
5-7- محدودیت های در اختیار پژوهشگر |
161 |
5-8- پیشنهادهایی برای پژوهش های بعدی |
161 |
فصل ششم: منابع |
162 |
- ۹۵/۰۵/۲۷